Kısırlık Tedavisi

Kısırlık Nedir?

İnfertilite (çocuk sahibi olamama hali) en az 12 ay süreyle korunmasız düzenli cinsel ilişkiye rağmen gebelik halinin oluşmaması durumudur.

Kısırlık Nedenleri

Kadınlarda Kısırlık Nedenleri Yumurtlamada (ovulasyon) meydana gelen bozukluklar kadında en sık görülen kısırlık nedenidir. Tüplerin kısmen veya tamamen tıkalı olması sperm ile yumurtanın buluşmasını engelleyerek döllenme...

Kadınlarda Kısırlık

Tüm vücudu ilgilendiren tüberküloz, aşırı derecede kansızlık veya ağır bir ateşli has­talık olabileceği gibi şeker hastalığı, tiroid bezi hastalıkları (guatr, hi-pertiroidi) ve böbreküstü bezi hastalıkları

Erkeklerde Kısırlık

Teknolojinin gelişmesi ile erkek kısırlığı tedavisindeki en son yenilikler sayesinde artık gelişkin spermi olmayan erkeklere de testis dokusundan elde edilen spermleri kullanarak yardım edilebilmektedir.

Uygulanan Tanı Yöntemleri

Önceden tanı konulmuş bildiğiniz bir hastalığınız yoksa veya daha önceden hamile kalma konusunda problem yaşayabileceğiniz söylenmediyse, kısırlık sorununuzun olduğunu öğrenmek üzerinizde bir şok etkisi yaratabilir.

Yumurtalama Bozuklukları

Kadınlarda yumurtlama bozukluklarının birçok sebebi vardır. Çoğu zaman tedavi ile gebelik şansını yakalama oranı yükselebiliyor.

Kısırlığa Neden Olan Sebepler

İnsan üreme sistemi karmaşık bir yapıya sahiptir. Hamile kalabilmek için yumurtlama ve döllenme proseslerinin kusursuz çalışması gerekir.

Çikolata Kisti Belirti ve Tedavisi

Endometrioma endometriosis hastalığının yumurtalıklarda oluşturduğu kistik yapıya verilen isimdir. Endometriosis genellikle 25 yaş üzeri kadınlarda görülen bir hastalıktır.

Cerrahi Sperm Arama

Erkek kısırlığında mikroenjeksiyonun keşfinden sonra en önemli gelişme menisinde hiç sperm bulunmayan erkeklerde uygulanan cerrahi girişimdir.

Tekrarlayan Düşükler

Fark edilen tüm gebeliklerin düşükle sonuçlanmakla beraber daha önce hiç canlı doğum yapmamış ve 2 veya daha çok gebelik kaybı yaşamış kadınlarda bu olasılık 40’a yaklaşmaktadır.

Sorularınıza Cevaplar

Kısırlık Tedavisi hakkında bilmek istedikleriniz ve sorularınıza cevaplar