Tüp Bebek

Tüp Bebek Nedir?

Aylar ve hatta yıllarca kısırlık ile yaşayan çiftler çocuk sahibi olma hayallerini daha fazla ertelemek istemezler ise In Vitro fertilizasyon yani tüp bebek tedavisine karar verebilirler.

Tüp Bebek Aşamaları

İlk görüşmede dikkatli ve kapsamlı bir hikaye alınır, daha önceden yapılmış olan tetkikler incelenir ve muayene yapılır. Semen analizi normal ise ve cinsel fonksiyon bozukluğu yoksa erkeğin muayenesine gerek yoktur.

Tüp Bebek Aşamaları 2

Tüp bebek tedavisi için başvuran hastalara, öncelikle kişisel geçmiş başta olmak üzere detaylı bir değerlendirme yapılır. Tedavinin başlangıç tarihinin belirlenerek hastaya bildirilmesinden sonra hastalar, ikinci bir görüşme için tekrar çağırılır.

Yardımcı Uygulamalar

Tüp bebek tedavisi uzun soluklu bir maraton gibidir. Bu maratonun sonunda ilk ödül hamilelik haberi olup, asıl ödül 9 ay sonra sağlıklı bir bebeğin dünyaya gelmesidir.

PGT ve Genetik Testler

Tüp bebek merkezlerinde artık insan embriyoları anne rahmine yerleştirilmeden kalıtsal-genetik hastalıklar açısından taranabilmektedir. Bu yöntemin adı ’preimplantasyon genetik tanı’ yöntemidir.

Embriyo ve Sperm Dondurma

Embriyo dondurulması transferden sonra artan iyi kalitedeki embriyolara uygulanabileceği gibi, şiddetli OHSS riskinin fazla olduğu durumlarda da, tüm embriyoların daha sonra transfer edilmek üzere dondurulması şeklinde de kullanılabilir.

Blastokist Transferi

Tüp bebek tedavi uygulamaları gerçekleşirken embriyonun rahime tutunmadan önceki aşamaya “blastokist aşaması” adı verilmektedir. Transfer işleminin bu aşamada yapılmasına ise “blastokist transferi” denilmektedir.

Laboratuvar Uygulamaları

Hastadan tek yada iki ayrı kaba (split)(split ejekülattaki amaç ejekülasyon esnasında ilk anda gelen ve içeriğinde daha fazla sayıda ve hareketli sperm hücrelerini barındıran kısmın daha sonra gelen sıvıyla dilüsyona uğramamasını sağlamaktır.

Mikroenjeksiyon Nedir?

İlk mikroenjeksiyon gebeliği 1992 de oluştu. İlk yıllarda sağlıklı spermin yumurta içerisine girmesi yerine doğal yol by pass edilerek ince pipet yardımı ile oosit yani yumurta içine enjekte edilmesi işlemine mikroenjeksiyon denir.

Rahim İçine Aşılama (İntrauterin inseminasyon)

İntrauterin inseminasyon (aşılama yöntemi) yumurtaya ulaşan sperm sayısını arttırmak için yapılan bir işlemdir ve yıkanmış, yoğunlaştırılmış spermlerin kadının rahmine aşılanması esasına dayanır.

İmplantasyon öncesi genetik tanı işlemi

İmplantasyon (yumurtanın rahime yerleştirilmesi) öncesi genetik tanı, embriyo hücrelerinin genetik hastalıklar ve kromozom bozuklukları açısından taranması işlemine denilir.

Tüp Bebekte Merak Edilenler

Tüp bebek tedavisinin süresi, hekimin çift için uygun gördüğü protokole göre değişiklik gösterir. Genelde tedavi süreci 15-25 gün arasındadır.

Tüp Bebek için Sorularınız

Tüp Bebek hakkında öğrenmek istediğiniz herşey ve sorularınız için inceleyebilirsiniz.